31 stycznia 2014

002. Ketten

Witam.
Dzisiaj pokażę wam dwie fajne funkcje na karty i napiszę oczywiście kody! 
O miniaturkach kart nie zapomniałam XD też się pojawią. 

Zacznę od szablonu, o którym nie wspomniałam


Namęczyłam się nad tym szablonem. ColorPicker mi nie działał i musiałam włączyć parę razy laptop od nowa albo wypadała mi śruba z laptopa i musiałam wkręcić...
Mam nadzieję, że podoba się wam jego wykonanie jak i kolory prze ze mnie do niego dobrane. 
Osobiście jestem z niego bardzo zadowolona. 

Od razu powiem wam, że praca nad szablonem głównym trwa. Więc bądźcie cierpliwi i na niego zaczekajcie. Tak samo nad założeniem galerii, ale Atena jest bardzo surowa, jeśli chodzi o szablony i trzeba się postarać ^^. Mam nadzieję, że niedługo uporamy się z tym problemem. 

Karty Pionowe
Selektorem do tych kart jest:
#PageList1 a:link - Tutaj ustala się wygląd kart nie odwiedzonych. 
#PageList1 a:visited - Tu z kolei ustala się wygląd karty odwiedzonej.
#PageList1 a:hover - Wygląd karty, funkcje jak np. rotacja czy inne bajery po najechaniu.


Kod: 
ul, ul li {
display: block;
list-style: none;
margin: 0;
padding: 0;
}

#PageList1 a:link { 
text-align: center;
background: #000000;
color: #C96A6C
text-align: center;
display: block; 
padding: 4px;
font-family: Century Gothic, sans-serif;
font-size: 12px; 
letter-spacing: 4px;
text-decoration: none;
margin: -2px 10px; 

#PageList1 a:visited {
text-align: center; 
background: #C96A6C;
color: #ffffff;
display: block; 
font-family: Century Gothic, sans-serif;
font-size: 12px; 
border-left: dotted #000000 2px; 
border-right: dotted #000000 2px;
letter-spacing: 4px;
padding: 4px;
text-decoration: none;
margin: -2px 10px; 
}

#PageList1 a:hover {
background: #904B4D; 
color: #ffffff; 
border-bottom: dashed #000000 2px;
border-top: dashed #000000 2px;
padding: 4px;
transition: all 1s;
-moz-transition: all 1s;
-webkit-transition: all 1s;
-o-transition: all 1s;}

Teraz wytłumaczę co jest do czego.
color: to color czcionki
background: color tła
border (top,bottom,left,right): ramka jeśli zna się kod można dodawać także obrazki podam wam go:
border-image-source: url(punkt.gif); border-image-slice: 10; border-image-repeat: space; border-width: 10px. 
PAMIĘTAJCIE, ŻE W NAWIASIE WSTAWIA SIĘ LINK
font-family: określamy tutaj czcionkę np. courier
text-align: wyśrodkowanie do; środka, w prawo, lewo wyjustowanie
(center, right, left, justify).




Kod: 
ul, ul li {
display: block;
list-style: none;
margin: 0;
padding: 0;
}

#PageList1 a:link { 
text-align: center;
background: #000000;
color: #C96A6C
text-align: center;
display: block; 
padding: 4px;
font-family: Century Gothic, sans-serif;
font-size: 12px; 
letter-spacing: 4px;
text-decoration: none;
margin: -2px 10px; 

#PageList1 a:visited {
text-align: center; 
background: #C96A6C;
color: #ffffff;
display: block; 
font-family: Century Gothic, sans-serif;
font-size: 12px; 
border-left: dotted #000000 2px; 
border-right: dotted #000000 2px;
letter-spacing: 4px;
padding: 4px;
text-decoration: none;
margin: -2px 10px; 
}

#PageList1 a:hover {
background: #904B4D; 
color: #ffffff; 
border-bottom: dashed #000000 2px;
padding: 4px;
transform: rotateY(180deg);
-webkit-transform: rotateY(180deg);
transition: all 1s;
-moz-transition: all 1s;
-webkit-transition: all 1s;
-o-transition: all 1s;}

Napiszcie jakie chcielibyście zobaczyć karty. Nie wiedziałam jakie zrobić i wam pokazać, więc zrobiłam dwa przykłady. Następnym razem dodam dwa przykłady kart poziomych. Jeśli chcecie, żeby coś szczególnego się pojawiło to po prostu piszcie w komentarzach. 


A tu dodaję 4 teksturki... Kto wie czy komuś się spodobają, ale dwa ostatnie to są po prostu obrazki czyjegoś autorstwa. Tak mi się spodobały, iż chcę je wykorzystać w jakiejś pracy XD. 
Przepraszam za miniaturkę, ale nie miałam czasu zrobić prawidłowej wielkości.
To na tyle na dziś. 

4 komentarze:

  1. szablon jest super <3 czekam jeszcze tylko na nowy szablon głowny ^.^
    kody też przydatne, skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Chciałam zrobić ich więcej, ale problemy w rodzinie mi nie pozwoliły.

      Usuń
  2. Szablon wyszedł Ci bardzo dobrze i czekam na nowy główny :)
    Pozdrawiam i zapraszam na zatsune-graphics ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję. Mam nadzieję, że spodoba ci się również i główny.

    OdpowiedzUsuń